[Nippon&Suomi inside]Karaoke

No, ma canto comunque :asd:

Che zona di Helsinki? Io sono a Kauklahti (Espoo)

considerato gli abitanti finlandesi, ti sei appena superdoxxato :ahsisi:

Sörnäinen. Quando passi in centro, andiamoci a prendere una birra :oldrulez:
Anzi, per rimanere in topic, potremmo andare a cantare da Populus in Aleksis Kiven katu :rotfl:

kuulostaa suunnitelmalta! en juo kaljaa, kun en tykkää siitä yhtään, mutta ite idea on jees. Ootko sä sattumalta suomalainen vai asutko vaan täällä? Oon yllättyny siitä, että täällä foorumilla asuu useampi tyyppi Suomessa. aika siistiä. Meitä on niin monta, että voitais ihan hyvin vaihtaa foorumin kieli suomeks. :asd: Tää on muuten pientä kielitestiä sulle. :D

olen suomalainen

nah, i lied, i don’t think there are any other suomi-speakers here apart from you :asd:

honestly, english worked well enough…

I see, I guess I’ll have to wait longer the forum admins to change the default language :asd:

not surprised though re: english. most companies I work with use English as the default language both in the workplace and for communication in general, especially IT-related companies. many would like to even make English the official language for the capital region.

i did not see a lot of finnish love tbh.
many were also speaking regional dialects instead of “proper” finnish :asd:

that’s probably the biggest barrier for foreigners, as the spoken language (puhekieli) can be quite different from what you learn in most courses, I think

Mä oon italialainen. Muutin tänne 13 vuotta sitten. Nyt ymmärrän suomen kieli ihan hyvin mutta puhuminen on vielä vaikea.
Kinnostatko lautapeleistä? Helsingissä on italialainen ryhmä, joka pelaa joka kuukausi. Ensi tapahtuma on 10.5.

kiva juttu! sun kirjotettu suomi on ihan hyvää. Kokeiletko puhua julkisesti, esim. kaupoissa, kahviloissa ja ravintoloissa? Vai käytätkö sä vaan englantia kaikkialla? harmi, mut mä en oikein diggaa sellaisista peleistä. En ite pelaa mitään. Mulla ei oikeestaan oo muita harrastuksia kuin työ. Tiedän, kuulostaa vähän surulliselta, kun sen noin sanoo… :look:

1 Like

Enää ei puhuta suomea cirthesian vuoksi