NGI.Home > Forum
  HOME  EOLO WIRELESS  FORMULA ADSL  SQUILLO VOIP

WEBMAIL  CORPORATE

> Register  
  > FAQ  
  > Members List  

> Calendar  
  > Today's Posts  

Go Back   NGI Forum > Supported Games > Half-Life > STEAM

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27th March 2004, 19:15   #1
DJ_Steve
King of the Beach

DJ_Steve's Avatar

Send a message via ICQ to DJ_Steve Send a message via MSN to DJ_Steve
Grosso problema con steam e il codice cd!

Dopo un bel po di tempo decido di ritornare a giocare su cs. Installo gioco, installo steam.....account? azz non ricordo! va beh facciamone un altro..... faccio account, inserisco la chiave e ZAC! Codice già registrato! -__-"

Ora come posso fare a recuperare l'account se (l'email è sicuramente persa) e la password non me la ricordo proprio???

O meglio.... come posso ricreare altro account usando sempre la mia cd key?

P.S: il gioco è originale comprato regolarmente!

tnks
DJ_Steve is offline   Reply With Quote
Old 28th March 2004, 10:00   #2
tdmt.manuel
NetGamer

tdmt.manuel's Avatar

Send a message via MSN to tdmt.manuel Send a message via Skype™ to tdmt.manuel
Mi sa che devi contattare la Valve :\
Anche se sei stato cresciuto come un essere umano non sei uno di loro. Sono un grande popolo, Kal-El. Vorrebbero esserlo. Ma non hanno la luce che illumini loro la strada. Per questo soprattutto, la loro disposizione al bene, che ho mandato te… il mio unico figlio
tdmt.manuel is offline   Reply With Quote
Old 28th March 2004, 10:06   #3
sectorclear
Registered User

preso dal sito steampowered. Spero ti sia di aiuto

How do “accounts” and “CD keys” work in Steam?

When you sign up for Steam, you create a Steam account, which contains all of your Steam games. You can use your Steam account on any computer, so that you can play your games no matter whether you’re at home, at work, or on a friend’s computer. If you buy a new computer or need to re-format your old computer, you can keep using your old account—Steam will automatically download all of your information to the new computer. Although you can use your account at any computer, it can only be used at one computer at a time.

CD keys are special serial numbers printed on retail copies of Half-Life and other games in the Half-Life family. Before Steam, this key was used as an anti-piracy measure, and became the user’s unique ID code when playing the game online. With Steam, the CD key can be used as a “Proof of Purchase” code that will grant your Steam account access to some of the available games through Steam.

Each CD key may only be used with one Steam account. Once used, it is permanently bound to that account, and may not be used with another. Deleting the account will not free the CD key to be used again. One Steam account, however, may have more than one CD key registered to it. For instance, if you have an account with a Counter-Strike CD key registered to it, and you purchase HL2 in the store, you may use the HL2 key on your Steam account to grant access to HL2.

When I try to enter my CD key, Steam says my key is already in use.

Have you previously used this CD key with another account?

A CD key can only be used with one account. To play this game, you’ll need to use the account you originally registered your CD key with. See the accounts section below if you need help accessing your old account.

Has anyone else already used this CD key?

A CD key can only be used with one account. If anyone else has used this key, you won’t be able to use it. This can happen if you’ve shared your key with a friend, if you’ve been given this key by a friend, or if you bought the game used.

Did you just buy this game?

If you just bought this game in the past few days and were unable to register the CD key, please contact us. Send mail to support@steampowered.com with the CD key and information about when and where you bought the game.

I created a Steam account a while ago, and now I can’t access it.

Do you know your account name?

If you know your account name but have forgotten your password, you can reset your password using the “Reset Password” button on the login screen.

Have you forgotten your account name?

Your account name is likely to be your email address, or perhaps an old email address that you used in the past. Try logging in using any old email addresses you might have used.

Are you still unable to access your account?

Unfortunately, if you can’t remember your account name or are unable to reset your password, you will not be able to access your account. You will need to create a new Steam account.

I’ve tried everything, and I still can’t get my CD key to work.
Do you still have your original retail package with the printed CD key?

If you still have your original printed CD key, we can reset your key. This will remove it from the account that is currently using it, and add it to your account. To do this, you will need to have a working Steam account (create a new one, if you don’t have access to your old account). You will need to mail us the original printed CD key (we do not need the cds, or the case, just whatever the cd-key is printed on), along with your email address and the Steam account that you want the CD key assigned to. Please note that we need the original CD key—we are unable to accept copies or photos. Send your package to:

CD key reset
Valve Software
PO Box 1688
Bellevue WA 98009
USA

Note:

- we will not return the printed cd-key to you (but we will keep records of having reset yours)

- this is not a way to get your key un-banned

Have you lost the original retail package?

If you don’t have the original retail package with the printed CD key and you’re unable to get access to your Steam account, we are unable to help you.
sectorclear is offline   Reply With Quote
Old 28th March 2004, 23:08   #4
DJ_Steve
King of the Beach

DJ_Steve's Avatar

mandato email! speriamo
Old 17th April 2004, 17:01   #5
DJ_Steve
King of the Beach

DJ_Steve's Avatar

sti stronzi non mi hanno degnato di risposta! ma vi rendete conto??? ma io sono un loro cliente, il gioco l'ho pagato e non ci posso giocare? ma so scemi?
Old 18th April 2004, 01:53   #6
*HellRaiser*
The e.LoL Xperience

*HellRaiser*'s Avatar

Pressali sti schifosi, spammali fino alla morte, devono capire che nella community di CS chi comanda (DA SEMPRE ) sono gli utenti!!!
*HellRaiser* is offline   Reply With Quote
Old 18th April 2004, 02:19   #7
M4gn4cc10
Dho!

M4gn4cc10's Avatar

Hell.... bel concetto ma mi sa che da dopo la 1,5..... ovvero dall´arrivo di sta cazzo di Steam... non comandiamo piu´noi, ovvero... Ti chiedono volentieri i soldi on -line via carta di credito se vuoi installare un gioco nuovo, ma appena hai un problema come sto ragazzo, non ti rispondono e ti mandano quasi a cagare.

Steam
M4gn4cc10 is offline   Reply With Quote
Old 18th April 2004, 08:40   #8
kivu
._.

kivu's Avatar

mamma mia a che livelli siamo arrivati...
non possiamo tornare tutti alla 1.5 e riaprire i vecchi ngi[gmc]?
kivu is online now   Reply With Quote
Old 18th April 2004, 13:52   #9
MAGNO[GoG]
e.M4WeTrust Xperience

Send a message via ICQ to MAGNO[GoG]
idem come sopra 1 mese che no nmi si logga a steam ... mandato tipo 4 mail ma nulla non mi cagano di triscio . .e gli ho pure mandato le foto del cd ...
MAGNO[GoG] is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules